reklama

Prvé kroky v Soule

Soul je nádherný!! Keď som ho prvýkrát pozorovala z okien vlaku prichádzajúceho zo Songtanu, napadla ma trochu podivná myšlienka: Ak by nastala distopická realita a jedno z ľudských miest by sa malo premeniť na džungľu, kde nezastaviteľné rastliny obrastajú mrakodrapy a korene sa prebíjajú cez betonové ulice na povrch, mal by to byť ráve Soul. Pri pohľade naň ma vždy napadá farba zelená.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Nuž mimo môjho úniku do fantázie je Soul neuveriteľne dynamické mesto. Módne oblečení mladí ľudia sa kamsi ponáhľajú a starší sa počas týchto horúcich dní zdržiavajú v parkoch využívajúc tieň stromov, či posedávajú na okraji chodníka, kde živo preberajú posledné klebety ovievajúc sa okrúhlymi vejármi alebo hrajú hru Go. Pre mňa to bol veľmi prekvapujúci pohľad. Desiatky dôchodcov pokope, ktorí sa len tak zišli vonku a pritom to ani nebol žiadny event. Len sa vyšli vonku v hojnom počte porozprávať. To sa u nás na Slovensku len tak nevidí. Vyzerá to tak, že starí Kórejčania žijú stále rušným životom :).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Veľmi obľubeným kórejským tovarom je červený ženšeň, predávajú ho na každom kroku a ťažia z toho, že je vyhľadávaný aj zahraničnými turistami. Jeho cena sa stále zvyšuje, pretože je ho málo a nedováža sa tak často z oblastí kde sa nachádza, ako by obchodníci chceli. Vraj je ho stále menej a menej.

Tiež som sa zastavila pri propagačnom plagáte na ženšen a chlap stojaci vedľa, ktorého sme si s Bomi najprv nevšimli, nás hneď zaviedol po schodoch dole, kde sa nachádzal obchod. Objavila sa rázna obchodníčka, ktorá nám hneď začala po kórejsky ospevovať tovar. Keď videla, že sa medzi sebou dorozumievame po japonsky, okamžite prešla do tejto reči. Veľa Kórejčanov ju totiž ovláda, keďže často chodievajú do susedného Japonska na dovolenky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ponúkla nám čaj a po stole porozkladala ženšenové vitamíny, krabice s ženšeňom naloženým v mede, či celým koreňom ponoreným v alkohole. Avšak pri tom poslednom vravela, že by sme museli čakať zopár rokov, kým sa správne vylúhuje, aby sme si mohli naliať, takže to som hneď v duchu zamietla. nespomínala som to obchodníčke, pretože pôsobila dosť zastrašujúcim dojmom :).

Nakoniec som odišla s viac vecami, ako som pôvodne chcela. Mala som dojem, že tá žena ma inak nepustí cez dvere :). No, vidíte- obchod s červeným ženšeňom je v Kórei tvrdá záležitosť :).

novinový stánok na stanici metra
novinový stánok na stanici metra 
Bomi v klasickej reštaurácii
Bomi v klasickej reštaurácii 
sprievodkyňa v paláci Changdeokgung
sprievodkyňa v paláci Changdeokgung 
dôchodcovia hrajúci Go na stanici metra
dôchodcovia hrajúci Go na stanici metra 
Altánok v "Tajnej záhrade" pri paláci Changdeokgung
Altánok v "Tajnej záhrade" pri paláci Changdeokgung 


Hana Kaníková

Hana Kaníková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem japonskú kultúru, modernú aj starobylú. Rada cestujem, najmä do čo najvzdialenejších, najexotickejších destinácií. Zaujímam sa o politiku a milujem čítanie románov! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu